niedziela, 26 sierpnia 2012

"Zła matka" Ayelet Waldman - cytaty


Pisałam już o niej tutaj.

Fragment rozdziału 2 "Życie, jakiego dla mnie chciała"
"Zorganizowałam swoje życie w ten sposób, że w dużym stopniu dzieci są dla mnie ważniejsze niż praca, ale zdarza mi się spakować i wyjechać na dwa tygodnie w trasę promocyjną albo opuścić szkolny pokaz talentów, bo zbliża się termin oddania tekstu. Wciąż uważam, że matka powinna przygotować mnie na to, jak niemożliwe jest owo żonglowanie obowiązkami, ale cieszę się, że zainspirowała mnie do szukania, aż znajdę mężczyznę takiego jak mój mąż". [1] 

Rozdział 6 "Jak ryba bez roweru"
"Jestem damą w potrzebie z zatkanym odpływem, a on jest moim rycerzem ze lśniącym przepychaczem. Nie jest mi łatwo przyznać, że jeśli chodzi o ten aspekt naszego życia, chcę czuć się chroniona i być pod opieką. Jest coś uwodzicielskiego w wyzbyciu się władzy w tej dziedzinie. Zamiast powodować niepokój, cieknący kran przypomina, że jest w moim życiu ktoś, kto umie go naprawić". [2]

Z rozdziału 3 " »Free to Be You and I« , czyli wolność w byciu sobą"
"Lecz nawet gdy zniknęły czysto fizyczne utrudnienia, przez pewien czas wciąż nie miałam ochoty na seks. [...] Czułam się zagubiona i wobec tego brzydka. A co najmniej nieatrakcyjna. W tym okresie moje stroje niepokojąco przypominały ubranka dzieci: ogrodniczki i podkoszulki, elastyczne spodnie i wielkie bluzki. Zupełnie jakbym swoim ubiorem ogłaszała seksualną niedostępność". [3]

[1] "Zła matka" Ayelet Waldman, tłumaczyła Katarzyna Janusik, Znak, 2011, s.49
[2] Tamże, s. 95
[3] Tamże, s. 60


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz