czwartek, 5 marca 2020

Amelka: Krótkie historie: Zbiór komiksowych pasków


Znacie Amelkę? Ja znam, co prawda nie osobiście, ale za to od dawna. Jej tata, Andrzej Włudecki, troszczy się o to, aby sporo ludzi kojarzyło Amelkę. Zaangażował mnóstwo osób związanych ze światem komiksu, a ci narysowali masę plansz, pasków, portretów czy historyjek komiksowych, których bohaterką jest Amelka.

Wcześniej pisałam o Amelce w notce  "Amelka vs Mozaika" antologia komiksowa" - jeśli jeszcze nie znacie, zachęcam, zajrzyjcie tam.  Dochód ze sprzedaży publikacji komiksowych o Amelce zasila konto Amelki i jest przeznaczony na jej leczenie i rehabilitację.




"Amelka: Krótkie historie: Zbiór komiksowych pasków", pozycja wydana w zeszłym roku, to antologia pasków komiksowych rysowanych przez m.in. Agatę Matraś, Jacka Frąsia czy Adama Święckiego (na końcu wymienię wszystkich).


Historyjki z życia wzięte, tata Amelki podrzucał pomysł,  a rysownicy przedstawiali go w trzech kadrach. Calvinowo, mafaldowo, fistaszkowo, klasycznie jest. Piąteczka!


Kupiłam na Niech Żyje Komiks i Ilustracje w Katowicach, parę dni temu, Mariance. Chciała, to kupiłam. A dziś, jak wstukiwałam notkę do blogspota i szukałam notki o "Amelka vs Mozaika", natychmiast zażądała, żeby jej tego poszukać, bo chce poczytać o Amelce. Dumna jestem, córka kocha komiksy!


Autorzy: Guliński Konrad, Święcki Adam, Hołod Mariusz, Budziejewski Krzysztof, Matraś Agata, Skarżyński Jan, Ejsymont Jarosław, Ambrzykowski Michał, Jaworowska-Duchlińska Nika, Rosner Piotr, Zvyrke, Zieliński Wojciech, Zabdyr Mariusz, Teodorczuk Anna, Burzyński Piotr, Sidorownin Jan, KURA, Frąś Jacek, Hejna Artur, Wojtasiński Jarosław.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz