czwartek, 3 grudnia 2020

"Czarne nenufary" Frederic Duval, Didier Cassegrain

 


Michel Bussi, autor książki, na podstawie której powstał niniejszy komiks, napisał:

"Moje "Czarne nenufary" uchodziły za powieść nieprzekładalną na obraz... Subtelny scenariusz Freda Duvala i delikatny rysunek Didiera Cassegraina świadczą, że jest inaczej. Za sprawą tego komiksu marzenie staje się rzeczywistością".

Ten komiks to walizka, którą Vincent i Jules noszą w filmie "Pulp Fiction", niby zwykła walizka, a pod koniec uchyla się wieko i jest wielkie woow. Tak jest z tymi nenufarami: śledzę historię dziejącą się w miasteczku Giverny, gdzie Monet malował słynne obrazy z liliami wodnymi. Towarzyszyłam na zmianę bohaterkom tej opowieści, zastanawiałam się nad rozwiązaniem zagadki pewnego morderstwa, pewnego obrazu i innych tajemnic, napawałam się atmosferą Giverny, aż tu nagle bach! Koniec opowieści i wielkie wow!

Jeszcze nigdy nie spotkałam się z takim rozwiązaniem fabularnym, tak zręcznym spleceniem wątków oraz tak doskonałym wykorzystaniem komiksowego medium. Mistrzostwo!

Z tego zachwytu mniej skupiłam się na rysunkach, ale spokojnie, one tam są, piękne, kiedyś do nich wrócę.


"Czarne nenufary" scenariusz Frederic Duval, rysunki Didier Cassegrain, na podstawie powieści Michela Bussiego, tłumaczenie z francuskiego Krzysztof Umiński, Marginesy, Warszawa 2020.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz