niedziela, 2 września 2012

"Zła matka" Ayelet Waldman - cytaty


Pisałam już o niej tutaj.

Fragment rozdziału 4 "Nie ma to jak pierś"

"Prawie każde moje działanie w zakresie macierzyństwa da się skrytykować - nawet ja to potrafię. Rodzicielstwo to strasznie ciężka praca, nawet jeśli nie musisz patrzeć przez ramię, czy aby na pewno robisz to tak, jak twoi sąsiedzi (prawdziwi i wirtualni) by sobie tego życzyli. Czy nie moglibyśmy wszyscy wyświadczyć sobie drobnej przysługi zajęcia się swoimi sprawami? A jeśli to niemożliwe, wróćmy do czasów, gdy byliśmy nieprzyjemni i krytyczni, ale za plecami innych". [1] 

Rozdział 5 "Wsparcie techniczne"

"Jedyną rzeczą, którą jesteśmy w stanie zrobić, to pamiętać, że internet może być ciastkiem nadziewanym trucizną, szczególnie dla matek, i kiedy korzystamy z jego dobrych stron, nie wolno nam zapomnieć, by jeść małymi kęsami". [2]

[1] "Zła matka" Ayelet Waldman, tłumaczyła Katarzyna Janusik, Znak, 2011, s.81
[2] Tamże, s. 92


6 komentarzy:

  1. Mam juz na polce i nie moge sie doczekac, az przeczytam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja na razie jestem na etapie "W oczekiwaniu na dziecko", na ten drugi polecany przez Ciebie tytuł pewnie przyjdzie czas później :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się zastanawiam, czy to chodzi tylko o dobór lektur, czy też znaczące przewroty życiowe? :)

      Usuń