wtorek, 20 lutego 2024

"Zgubiona dusza" i "Pan Wyrazisty" Olga Tokarczuk i Joanna Concejo


"Zgubiona dusza" to picturebook. Przepiękne ilustracje, a treść jest tak łagodnie prosta: zwolnijmy,  zatrzymajmy się nawet. Pędzimy za szybko, a nasze dusze za nami nie nadążają. To trudne, wiadomo, świat wymaga od nas nadążania, więc może czas zmienić świat?


"Pan Wyrazisty" także jest picturebookiem.  Obejrzymy historię utraty swojego "ja", rozmienianego na drobne w cyberświecie z każdą kolejną publikowaną w social mediach fotką. Celna metafora, wnikliwa obserwacja rzeczywistości. Zadumałam się nad tym, czemu miałam ambitne plany publikacji mnóstwa fotek z fantastycznych miejsc, w których byłam. Zastanowiło mnie, dlaczego te plany jakoś się rozmyły. Zostały fotki w pamięci telefonu i wrażenia w mojej pamięci. Czy dzięki temu zostałam bardziej wyrazista? Nie wiem. 


"Zgubiona dusza", "Pan Wyrazisty" Olga Tokarczuk i Joanna Concejo, Wydawnictwo Format.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz