poniedziałek, 29 maja 2017

[Notes] Pracownia Zeszytów - notes FOP

Notes FOP jest notatnikiem wykonanym na zamówienie dla użytkowników Forum O Piórach przez Pracownię Zeszytów.

Dane techniczne

- format A6+ (13 × 17 cm),
- okładka twarda pokryta lnem z nadrukiem wg projektu Ewy Landowskiej (z tyłu okładki logo FOP),
- dwa znaki do czytania*: czarny i biały,
- ilość stron: 200,
- gładkie strony w kolorze écru,
- dołączony dwustronny (linie i kratka) liniuszek,
- gramatura papieru: 90 g/m2,
- papier marki Olin,
- opcjonalnie szlufka na pióro/ołówek.



Wrażenia estetyczne

Dla mnie ten notes jest cudownie piękny. Uczciwie jednak przyznam, że jestem mało obiektywna, ponieważ bardzo się przyłożyłam do jego powstania. Notes wykonała Pracownia Zeszytów, osobiście zaś dobierałam grafikę na okładkę, uzgadniałam wygląd napisu, ilość zakładek, rodzaj papieru i odstępy między liniami w liniuszku. Dlatego uważam, że jest piękny  — bo jest po trosze mój.
Obiektywnie stwierdzam, że notes jest wykonany bardzo starannie, robi wrażenie zwłaszcza idealnie oklejenie okładki płótnem lnianym i piękna czarna kapitałka.

Wrażenia z użytkowania

Notes jest zszyty trochę ciasno, toteż na początku trzeba nad nim "popracować". Rozłożyć, przycisnąć, złożyć, powyginać trochę. Zresztą takie traktowanie zaleca producentka. Notes świeżo wyjęty spod prasy jest jak młode dziewczę: wstydzi się rozchylić... okładki. ;)

W notatniku nie pisałam jeszcze "na poważnie", ale oczywiście zrobiłam próbki pisma, ciekawa, jak papier przyjmie różne atramenty. Papier Olin zachowuje się świetnie pod piórem wiecznym (z pewnym wyjątkiem). Jest gładki, ale nie przesadnie, daje idealny opór stalówce, nie przepuszcza atramentu na drugą stronę kartki. Widać jedynie lekkie prześwitywanie napisu. Wyjątkiem są pióra wieczne wintydżowe fleksujące. W miejscach, gdzie stalówka podaje więcej atramentu, tworzą się delikatne pajączki na papierze.

Papier, jako że jest gładki, doskonale nadaje się też do szkicowania ołówkiem. Gramatura papieru jest starannie dobrana: atrament nie przebija, a jednocześnie dobrze widać podłożony pod kartkę liniuszek.
Dwa znaki do czytania pozwalają na prowadzenie zapisków w różnych częściach notesu (mnie się czasem tak zdarza).

Podsumowanie

Forumowy notes FOP uważam za bardzo udany projekt doskonale wykonany przez Pracownię Zeszytów. Nie wykluczam powtórki, może z inną grafiką, innym formatem, może liniaturą... możliwości jest mnóstwo!


* - zakładka wstążkowa tak naprawdę nazywa się "znak do czytania".




Zdjęcia
Okładka notesu
Początek notesu - z naklejką i pieczątkami okolicznościowymi
Koniec notesu - z pieczątką producenta i szlufką
Kapitałka, zakładki
Liniuszek
Notes rozłożony
Próbki pisma z przodu
Próbki pisma z tyłu
Logo FOP na tylnej stronie okładki

5 komentarzy:

  1. Jakie ładne słowa, kapitałka, liniuszek :) Moja wyobraźnia miała co robić!
    Tusz przebija, czy to znaczy, że można pisać tylko na co drugiej stronie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli atrament przebija (tuszu nie używam w notesach w ogóle), to wtedy pisanie po obu stronach kartki staje się problematyczne.

      Usuń