piątek, 28 lipca 2017

"Amelka vs Mozaika" antologia komiksowa - KONKURS!


Pierwszy raz spotkałam się z taką inicjatywą i powiem, że jestem zachwycona i popieram całym sercem!
Oto mam przed sobą projekt, który zgromadził wielu rysowników, a każdy/każda z nich dołożył swoją cegiełkę: czy to była historia jednej Amelkowej przygody, czy też jedna komiksowa plansza. Fantastyczny projekt. 

Po pierwsze dlatego, że do dla dziewczynki, która boryka się z ciężką chorobą i potrzebuje wiele wsparcia, by móc jakoś funkcjonować. Po drugie dlatego, że to właśnie ta dziewczynka jest bohaterką komiksu, jest Supermenką, ma wielką moc, potrafi latać i pomagać innym. Po trzecie zaś - tu trochę wyjdą na wierzch moje mniej chwalebne cechy - trochę Amelce zazdroszczę tego komiksu. Zaraz się wytłumaczę. 


Marianka, moja córeczka, jest niepełnosprawna. Nie słyszy bez implantów, ma opóźniony rozwój mowy i wciąż się rehabilitujemy. Chciałabym kiedyś móc podsunąć jej taki komiks czy książkę, gdzie bohaterką byłaby niesłysząca dziewczynka, czy to z aparatami, czy procesorami na uszach. 

 Temat niepełnosprawności nie jest jakoś specjalnie eksploatowany w literaturze dziecięcej, ale jest. W książce "Rok w przedszkolu" jest dziecko na wózku,  w "Amelii i Kubie" Rafała Kosika pojawia się chłopiec z zespołem Aspergera, "Żółte kółka" opowiadają o dziewczynce z zespołem Downa, a genialne "Przygody Stasia i Złej Nogi" na stałe zagościł w moim sercu. Jednak jeszcze nie spotkałam bohatera książkowego, który boryka się z niedosłuchem czy głuchotą...

Moje dzieci zaczytały ten komiks. Przeoglądały go wzdłuż i wszerz, a moje starsze dziecko, gdy dotarło do ostatniej strony, zakrzyknęło: Ale mamo, wiesz, że Amelka istnieje naprawdę? Zobacz, to tu jest napisane! - i podtyka mi pod nos odpowiednią stronę.
Marianka zaś uwielbia oglądać obrazki i historie.

Kochani, komiks "Amelka vs Mozaika" jest świetny pod jeszcze jednym względem: można zapoznać się z kreską naprawdę wielu twórców -  rzeczy nie do pogardzenia dla miłośników komiksów. Twórcami w komiksie są (z grubsza alfabetycznie) : Michał Ambrzykowski, Ascalareen, Dominik Broniek, Krzysztof Budziejewski, Nikodem Cabała, Michał Dziekan, Jarosław Ejsymont, Jacek Frąś, Konrad Guliński, Nika Jaworowska-Duchlińska, Tomasz Kaczkowski, Tomasz Kleszcz, Adam Kmiołek, Katarzyna Koleta, Dawid Konrad Korognai, Maciej Kur, Dagmara Matuszak, Piotr Nowacki, Piotr Rosner, Tony Sandoval, Dominik Szcześniak, Agnieszka "Tutu" Szymańska, Małgorzata "Slo" Szymańska, Adam Święcki, Katarzyna Urbaniak, Katarzyna "Panna N" Witerscheim, Andrzej Włudecki, Kajetan Wykurz.


Bardzo chciałabym, by Amelce działo się coraz lepiej. Dlatego, drodzy moi czytelnicy, mam dla was konkurs!

Najpierw nagrody: będą trzy, dwa komiksy "Amelka vs Mozaika" oraz nagroda pocieszenia, czyli "Dwanaście prac Asteriksa" z poprzedniej notki. 


Warunkiem udziału w konkursie jest wejście na stronę Amelki albo tutaj:

Albo też na jej stronę w Fundacji Dzieciom "Zdążyć z pomocą"

Jeśli wejdziecie na stronę Fundacji, zobaczycie, że można tam wpłacić online (bardzo wygodnie) dowolną kwotę na jej leczenie poprzez  Przelewy24. Dowolną, nawet kilka zł. Jeśli uda Wam się wygospodarować te kilka złotych, wpłaćcie. Jeśli nie, nie wpłacajcie. To nie jest warunek. Liczę tylko na dobrą wolę. 
A może zapiszecie stronę w zakładkach, żeby poczekała do czasu, aż będziecie rozliczać 1% swojego podatku? 
Jeśli się nie rozliczacie, to może polubicie/udostępnicie na FB stronę Amelki znajomym?

Możliwości jest mnóstwo, wybierzcie którąś. A potem wróćcie tu, zostawcie mi komentarz do 4 sierpnia do 23:59, a ja do 6 sierpnia wylosuję trzy osoby, do których uśmiechnie się szczęście. 

Nagrody:



2 x "Amelka vs Mozaika"


1x "Dwanaście prac Asteriksa"

Życzę powodzenia!

5 komentarzy:

  1. Zdecydowanie uważam, że należy sobie pomagać. Tak po prostu. Amelce i Mariance życzę jak najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz, pani Ewelino i proszę o kontakt pod adres: agnes.dowolnik@gmail.com :)

      Usuń
    2. Wiadomość wysłana :)

      Usuń
  2. Jako że ostatnio zaczytuję się w komiksach, chętnie poznam historię Amelki. Świetnie, że powstał taki komiks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również poproszę o kontakt na agnes.dowolnik@gmail.com i serdecznie pozdrawiam!

      Usuń