sobota, 4 czerwca 2016

"Zabawny ptaszek" Jennifer Yerkes


Jeśli ktoś siedzi w temacie komiksów dla dzieci, to słyszał już o zabawnym ptaszku. W moje ręce książka wpadła dopiero teraz, wypatrzyłam na Targach Książki w Warszawie. Kupiłam, przeczytałam i aż się do ptaszka uśmiechnęłam.

Tytułowy ptaszek jest bardzo mało widoczny - praktycznie widać mu tylko oczy, dziób i chude nóżki. Genialny pomysł autorki: ptaszka, a raczej jego zarys, można zauważyć tylko na wyrazistym tle kolorowych krzewów, liści czy traw. Jednak zwierzakowi przeszkadza to bardzo, stroi się więc w cudze piórka, dopóki nie zda sobie sprawy, że ze swojej niewidzialności może uczynić potężny atut.

Oprócz świetnej warstwy wizualnej jest tu piękny morał.
Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś, bo twoje prawdziwe "ja" jest najpiękniejsze.
To wersja dla optymistów, hehe. Znalazłam jeszcze jeden morał.
Siedź w kącie, a nie znajdą cię.


"Zabawny ptaszek" Jennifer Yerkes, tłumaczenie z francuskiego Anna Nowacka-Devillard, Wydawnictwo Widnokrąg, Piaseczno 2013.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz