sobota, 31 grudnia 2022

Podsumowanie książkowego roku 2022 na blogu Dowolnik


 Podsumowanie mojego książkowo-blogowego roku 2022 przedstawia się tak:

Przeczytałam 89 książek. O dziesięć więcej niż w 2021 ;)  Audiobooków w tym było 7 (w poprzednim roku 13), e-booków także 7 (wcześniej 2). Policzyłam  też, ile było komiksów i powieści graficznych: 28.

Na półkach przybyło mi 106 książek, a ubyło 104. Wydaje się, że osiągam chwiejny stan równowagi, co pocieszające. Nie zginę zasypana tomami!


Dorzuciłam #bestnine2022 z instagrama, widać, że są książki, ale dostrzeżone zostały i gadżety książkowe: etui i buty (super są!).

  A jak tam hity i kity książkowe i komiksowe?  Proszę, są!


 NAJLEPSZE KSIĄŻKI I KOMIKSY ROKU 2022

 

 Książki dla dzieci: 





1. "Małe Licho i krok w nieznane" Marta Kisiel, Wydawnictwo Mięta
2. "Ewolucja według Calpurnii Tate" Jacqueline Kelly, Wydawnictwo Dwie Siostry - recenzja
3. "Która to Malala" Renata Piątkowska, Wydawnictwo Literatura

 

Książki dla dorosłych: 


1. "Płomień" Magdalena Salik, Powergraph - recenzja
2. "To przez ten wiatr" Jakub  Nowak, Powergraph

 

 Komiksy dla dzieci: 


1. "Podróże z pazurem. Historia łapą pisana" Izabella i Piotr Miklaszewscy, Filip Sułkowski - recenzja


 

Komiksy dla dorosłych: 




1. "Diuna. Muad'dib. Powieść graficzna, księga 2"  Frank Herbert, ad. Brian Herbert, Kewin J. Anderson, il. Raul Allen, Patricia Martin, Jesus R. Pastrana, Dom Wydawniczy Rebis - recenzja

3. "Dni piasku" Aimee de Jongh, Non Stop Comics

 

 Najgorsze 


1. "Uratuj mnie"  Guillaume Musso, Albatros - recenzja

 

Znaleźliście coś dla siebie?

18 komentarzy:

  1. Najlepsze już mam przeczytane, ML5 i Calpurnię :) Tylko Nowak mi został.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na mnie czeka ML5 z kolei. Kitek się tak upłakała, że trochę mi straszno i z tego strachu wziąłem się za grubaśną Modrzewską :P

      Usuń
    2. Straszno Ci słusznie, bo to smutaśne, chociaż zabawne. To ta Modrzejewska w formie kalendarium?

      Usuń
    3. Coś w tym guście. Na razie sporo cytatów utykanych dopowiedzeniami :)

      Usuń
    4. Pokażcie mi Modrzewską/Modrzejewską, co to w ogóle jest? Nowak do przeczytania, koniecznie (albo i nie, wiadomo ;) )

      Usuń
    5. Ja myślę o tej: https://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=113208. a nie wiem, co Bazyl faktycznie czyta. Nowaka poczytam, jak już się trochę odgrzebię. Hyhyhyhy

      Usuń
    6. Toż przeca jest okładka na Śmieciuszku :) Zmienianie okładek aktualnie czytanych książek, to od dłuższego czasu moja jedyna aktywność blogowa.
      @Agnes autor popełnił też biografię Sienkiewicza :)

      Usuń
    7. Dobrze, rozumiem, biografie sławnych ludzi was kręcą. ;) Mnie mniej!

      Usuń
    8. Oj tam, od razu kręcą. Po prostu chcę wiedzieć co pan Nowak, w swojej dość już okrzyczanej książce, dokleił od siebie, a co było faktem "autentycznym" :P A że do darmowej przesyłki brakowało, to Modrzejewską dosztukowalem Milnem i Toporem :) I takim właśnie sposobem zostaje się "miłośnikiem" biografii :D

      Usuń
    9. Ha, ja grzebałam po Wikipedii w życiorysie Modrzejewskiej, więc rozumiem :)

      Usuń
  2. Ja zostanę przysypana moimi książkami 🤣 Niewiele z nich mi ubywa, ale przybywa ich za to w ilościach hurtowych 🤣

    Cudownego i zaczytanego 2023!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, nie znasz umiaru! No to życzę półek z gumy, a co! ;)

      Usuń
    2. Ja sobie dokupujesz 3 duże nowe regały po przeprowadzce, to się jakoś te "lejce" popuściły 😂

      Usuń
  3. W Nowym Roku życzę Ci nieustającego zapału do działań na niwie wirtualnej i realnej. Niech się darzy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nie wiem, nawzajem? Czy jednak nie? Bo z Tobą to nie wiadomo, jakieś zrywy... ;)

      Usuń
    2. Kisnę butwiejąc :) Siły brak, a i glowa już nie ta :P

      Usuń
    3. Ale walczysz i do powstania pajęczyn nie dopuszczasz, a u mnie - co rok to prorok :P

      Usuń