czwartek, 5 października 2017

"Historia ewolucji" Steve Parker


Notka to wcale nie recenzyjna, choć książkę dostałem do recenzji od wydawnictwa. Nie będzie jednak recenzji, nie zamawiałam jej, nie przeczytałam, stoi na półce. Pomyślałam jednak, że warto o niej napisać, bo kto wie, czy kiedyś nie będzie białym krukiem.  Zainspirowała mnie notka z najnowszego "Przekroju":
(czerwiec)
Z programu IX klasy tureckich szkół powszechnych minister edukacji wykreślił teorię ewolucji - z troski o młodzież, dla której jest podobno "nie do pojęcia". Rozszerzono program religii, a jeśli chodzi o nauki ścisłe, położono nacisk na odkrywców tureckich i muzułmańskich, rezygnując z fałszywego, "europocentrycznego" podejścia.*
"Historia ewolucji" stoi więc na półce, gruba, ciężka, pełna informacji drobną czcionką i zdjęć oraz ilustracji. I oby nie wywalili teorii ewolucji z polskich szkół!

* - "Przekrój" nr 4(3559)/17, s. 5

"Historia ewolucji" redakcja naukowa Steve Parker, przedmowa Alice Roberts, Wydawnictwo Arkady, 2017.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz