piątek, 13 kwietnia 2018

"Krzyk morskich ptaków" Adam Nicolson - notka plus konkurs!

"Być może już wiesz, że drzewa potrafią się ze sobą komunikować. Być może poznałeś już duchowe życie zwierząt. Jeśli tak, to czas wyruszyć w niesamowitą podróż z podniebnymi wędrowcami.

Jesteś przekonany, że tylko ludzie wyszukują wiadomości w sieci? Kolonia nurzyków tworzy „informacyjną aureolę” i przekazuje sobie ważne dla przetrwania wskazówki."
 


Mam kłopot z tą książką. Czytam ją od grudnia zeszłego roku i jeszcze nie skończyłam. Chyba już nie skończę.
Co tu nie zagrało? Temat przecież jest naprawdę interesujący: książka opowiada traktuje o morskich ptakach, ich życiu, miejscach, gdzie żyją i rozmnażają się, o wędrówkach, odżywianiu się, wreszcie historii. W poprzednim zdaniu skreśliłam słowo "opowiada" i napisałam "traktuje" i chyba nieświadomie odkryłam, co mi tu nie zagrało. Otóż, przyzwyczajona do gawędziarskiego stylu Wohllebena spodziewałam się faktów o morskich ptakach podanych w atrakcyjny, przystępny sposób. Chciałam dowiedzieć się czegoś o ptakach, ale nagle znalazłam się w sytuacji człowieka, który prosi o szklankę wody, a zostaje mu na głowę wylana cała cysterna.


"Krzyk morskich ptaków" jest takim traktatem naukowym. W książce, mam wrażenie, zamieszczone jest absolutnie wszystko, co autor wie i do czego zdołał dotrzeć. W tym są badania naukowe, zdjęcia, wykresy, diagramy, ale i opowieści z dawnych czasów. Selekcja nie istnieje, wartościowanie nie istnieje. Z całą pewnością znajdą się ludzie, do których jest adresowana ta książka, ja jednak, jak się okazało, do nich nie należę.


Oczywiście, że jestem na pTAK, uważam, że powinniśmy pochylić się nad problemem ginących gatunków (tak przy okazji: wiecie, że ostatni na ziemi samiec nosorożca białego nie żyje?) i jestem za tym, by jak najwięcej ludzi dowiedziało się o takiej akcji. Dlatego zachęcam, zajrzyjcie stronę JESTEM NA PTAK.


Zainteresowanych zachęcam też do wzięcia udziału w konkursie, gdzie można wygrać tę właśnie książkę, czyli  "Krzyk morskich ptaków".  Wystarczy w komentarzu wpisać zdanie: "Chcę przeczytać "Krzyk morskich ptaków" i dodać jedno zdanie od siebie. Jedno!
Koniecznie należy też zostawić namiary dla siebie, abym mogła skontaktować się ze zwycięzcą.
Drodzy moi czytelnicy, macie czas do 22 kwietnia 2018 do 23:59. 
Ogłoszenie wyników: 24 kwietnia. 

Życzę powodzenia!
P.S. Za książkę bardzo dziękuję wydawnictwu Znak, szkoda, że mi nie zagrało, ale mam nadzieję, że znajdę kogoś, komu ta książka będzie odpowiadać. 
P.P.S. Książkę można także nabyć tutaj: "Krzyk morskich ptaków".




"Krzyk morskich ptaków" Adam Nicolson, przekład Natalia Mętrak-Ruda, Znak Horyzont, Kraków 2017.

5 komentarzy:

  1. Chcę przeczytać "Krzyk morskich ptaków".
    Ha, może tym razem się uda?
    Pozdr., Olimpia

    OdpowiedzUsuń
  2. "Chcę przeczytać "Krzyk morskich ptaków"
    Od dawna marzę o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę przeczytać "Krzyk morskich ptaków". Dobrze napisane książki naukowe sprawiają, że moje serce się uśmiecha :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcę przeczytać "Krzyk morskich ptaków". Syn twierdzi, że chce, a to pierwszy raz od niego słyszę więc wprost muszę zagrać. (meil gosia-77@wp.pl)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chcę przeczytać "Krzyk morskich ptaków" może mi pójdzie lepiej (czyt.szybciej) czytanie ? :P
    email judyta17@op.pl

    OdpowiedzUsuń