środa, 25 kwietnia 2018

"Moja Polska" Katarzyna Sołtyk


Nie mogłam się od tej książki oderwać! Zabrałam ją na świąteczny wyjazd wielkanocny i przeczytałam od deski do deski. Dzieciom też przeczytałam, ale tylko kawałki, resztę im doczytam po trochu, bo to jednak dużo informacji jest, a każdy fragment generuje jakieś pytania. 

 Moje młodsze dziecko jest zafascynowane okładką. Marianka ostatnio lubi studiować mapy, więc duża i ciekawie zilustrowana mapa Polski ją zaciekawiła. 


 Co jest w środku? Bez kozery powiem: wszystko. Wszystko, co dotyczy państwa polskiego, Polaków, historii, osiągnięć, konfliktów itp. znalazło się w tej książce. Z konieczności czasem jest to ledwie kilka słów o jakimś zagadnieniu, ale jest. Traktowałam to jako wskazówkę. Gdy dziecko zainteresuje się czymś konkretnym, to wtedy we własnym zakresie można rozwinąć temat.

 Mnóstwo ilustracji, całkiem niezły język, czyli dostosowany do dzieci, ale bez zbędnych uproszczeń -  wszystko tak, jak lubię. Spodobała mi się ta książka, młode osoby mogą z niej naprawdę dużo się dowiedzieć.







Za możliwość zapoznania się z książką dziękuję Wydawnictwu Wilga.

"Moja Polska" Katarzyna Sołtyk, ilustracje Elżbieta Moyski, Wilga, Warszawa 2018.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz