środa, 11 maja 2022

[Notes] Animi zeszyty A5

 


Niedawno pisałam  o  kołonotatniku z tego wydawnictwa, a teraz chciałam przedstawić zeszyty o fantastycznych nadrukach na  okładkach.  Zeszyty są cienkie, znakomicie nadają się do celów szkolnych, a także jako szkicowniki. Tyle wstępu, przejdźmy do danych.

Dane techniczne

- format A5,
- ilość stron:  60 (30 kartek),
- tekturowa okładka z kolorową grafiką,
- szycie na dwie zszywki,
- liniatura: kratka, gładki,
- z tyłu okładki miejsce na wpisanie danych.

Wrażenia estetyczne

Te nadruki są przepiękne! Wybrałam   zeszyty z florą i fauną, bo po pierwsze uwielbiam obserwować motyle, a po drugie rysunek z  szyszkami przypomina  mi strony z dawnych ksiąg botanicznych, gdzie badacze skrupulatnie rysowali wszystkie części rośliny: gałęzie, liście, nasiona... Te nadruki są naprawdę ładne i dla mnie to frajda mieć taki notes. Wisienką na torcie jest suchy stempel na okładce z nazwą wydawnictwa. W środku zeszytu papier ecru o zauważalnej strukturze. 

Wrażenia  z użytkowania

Jako  że w notesach piszę głównie  piórami wiecznymi, to przede wszystkim pod tym kątem  je sprawdzam. Pisałam  dokładnie tymi samymi  piórami, co w notatniku "Po prostu" (link) i stwierdziłam, że papier jest inny.  Nie przebija i nie prześwituje, ale jednoczenie "odpycha" trochę atrament,  nie przyjmuje go tak chętnie. Dobrze widać to w przypadku atramentu Golden  Beryl, kreska jest  nierówna,  zauważalnie cieńsza.  Inne atramenty zachowują się poprawnie, ale nie ma tu chemii pomiędzy atramentem a papierem. Za to długopisy, ołówki - miodzio!
Namalowałam też parę plamek metalicznymi akwarelkami,  wyniki świetne, po wyschnięciu papier prawie się nie  odkształca (inaczej niż w kołonotatniku "Po prostu"). Wydaje mi się, że jest  nieco grubszy, ok 90-100 g/m2.
W zeszycie w kratkę widać, że kratka jest z przerywanych linii, czyli delikatna.
Z tyłu mamy ramkę na podpisanie  zeszytu -  no bo  przód zadrukowany. Fajnie, że ktoś o takiej ramce pomyślał.

Podsumowanie

Proste zeszyty z przepięknymi okładkami. Niekoniecznie dla pióromaniaków, za to bez wahania dałabym dziecku do  szkoły, albo zabrała w plener, by szkicować, rysować, malować (gdybym umiała,  hehe). 

Zdjęcia


Przód okładek

Detal nadruku

Kratka

Suchy stempel

Ramki plus logo -  tył zeszytów


Próbki pisma

Z drugiej strony

Akwarelki

Trochę widać, ale niedużo


Widać różnicę, na górze 'Po prostu', na dole zeszyt.



Za możliwość przetestowania notatnika dziękuję wydawnictwu Animi.

2 komentarze:

  1. To ciekawe z tą kratką z przerywanych linii. Jakie są wrażenia z pisania, nie rozprasza to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać to tylko z bardzo bliska albo przez lupę. Linie są subtelniejsze, oszczednosc w druku - dla mnie same zalety.

      Usuń