poniedziałek, 27 lipca 2015

Złota Zakładka - moje nominacje

Przejrzałam skrupulatnie swoje zapiski i wybrałam kilka książek, które moim zdaniem, zasługują na to wyróżnienie.



Najlepsza literatura faktu:
"Łowca androidów: Słowa i obrazy" Andrzej Tuziak, Instytucja Filmowa "Silesia-Film", Katowice 2014

Najlepsza książka dla dzieci i młodzieży:
"Opowiem ci mamo, co robią auta" Marcin Brykczyński, ilustracje Artur Nowicki, Nasza Księgarnia, 2014
"Wigilia Mamy Mu i Pana Wrony" Jujja Wieslander, ilustracje Sven Nordqvist, Zakamarki, Poznań 2014

Najciekawsza książka z przeszłością w tle:
"Oblubienica z Azincourt" Joanna Hickson, Wydawnictwo Literackie, 2014

Najbardziej wzruszająca powieść:
"Ostatnie przedstawienie panny Esterki" Adam Jaromir, ilustracje Gabriela Cichowska, Media Rodzina, 2014

Najlepsza powieść fantastyczna:
"Nomen Omen" Marta Kisiel, Uroboros, Warszawa 2014
"Ciemny Eden" Chris Beckett, Wydawnictwo MAG, Warszawa 2014,
"Polaroidy z zagłady" Paweł Paliński, Powergraph, Warszawa 2014


Najciekawsza intryga:
"Zobaczyć Sorrento i umrzeć" Katarzyna Kwiatkowska, Rozpisani.pl, Warszawa 2014
"Odwlekane porządki" Marcin Borkowski, wydane przez BPP Marcin Borkowski, Warszawa, 2014
"Gdzie się cis nad grobem schyla" Alan Bradley, Wydawnictwo Vesper, Czerwonak, 2014

Wysyłajcie też swoje nominacje na zlotazakladka@silesiaczyta.pl!
Więcej tu:Złota Zakładka

6 komentarzy:

  1. Ja też będę nominować Sorrento, zastanawiam się tylko nad kategorią - tak jak Ty, czy może z przeszłością w tle?? Naprawdę podziwiam pieczołowitość Pani Kwiatkowskiej w oddaniu realiów epoki. I właśnie zaczęłam nową Zbrodnię. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, świetnie się to czyta. I miło mi, że popierasz jedną moją nominację.
      Nie wsadziłam jej do "z przeszłością w tle", bo choć to kryminał retro, to relatywnie mało w niej historii.

      Usuń
    2. Chyba masz rację.
      Tak bardzo się cieszę, że Znak wydał Zbrodnię w szkarłacie. Pani Kwiatkowska zasługuje na dobrą promocję i ładne wydania!

      Usuń
    3. Liczę, że to będzie długa współpraca :)

      Usuń
  2. Dobrze, że mi przypomniałaś! Dzisiaj albo jutro wezmę się za swoje nominacje :)

    OdpowiedzUsuń