niedziela, 10 października 2010

"Gambit turecki" Borys Akunin

Wojny i podboje Rosji w dziewiętnastym wieku niezbyt mnie interesują. Na szczęście są tylko tłem do rozgrywającej się intrygi drugiego tomu o przygodach Fandorina. No dobrze, przesadziłam, nie tłem, a kanwą. Zaś to, że na wojnie trafiają się szpiedzy, zdrajcy i nieoczekiwane zwroty akcji - jest srebrną nitką tworzącą skomplikowany i zawikłany wzór.
Wzór ten oczywiście tylko Fandorin może rozsupłać, a nie jest łatwo, bo błędne tropy mnożą się jak szalone.

Smaczku całości dodaje Warwara, nowoczesna rosyjska kobieta, wyzwolona, zamaszysta i z głową nabitą przeróżnymi dyrdymałami. Pociąga ją Fandorin, a właściwie nie on, a ta mgiełka tajemnicy i tragedii, która go otacza, no i te szpakowate skronie... na kobiety to działa. Na mnie też!
Podoba mi się Fandorin.

Ocena: 4/6.

Gambit turecki [Boris Akunin]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz